- Ogłoszenia o Pracę
- Warszawa
- Referent (Archiwum Krajowego Biura Informacji i Poszukiwań PCK)
Referent (Archiwum Krajowego Biura Informacji i Poszukiwań PCK)
Krajowe Biuro Informacji i Poszukiwań Polskiego Czerwonego Krzyża zajmuje się poszukiwaniem osób zaginionych w wyniku konfliktów zbrojnych, katastrof naturalnych i migracji na wniosek członków rodzin. Od początku swojej działalności Biuro zgromadziło obszerny zasób archiwalny, dotyczący osób zaginionych w czasie II wojny światowej. Obecnie zasób ten służy do prowadzenia poszukiwań, ponieważ do dziś rodziny poszukują swoich bliskich, którzy zaginęli prawie 80 lat temu. Zwracają się do nas również urzędy, instytucje i badacze w sprawie przeprowadzenia kwerend archiwalnych.
Pracując na stanowisku Referenta w archiwum Krajowego Biura Informacji i Poszukiwań PCK będziesz mieć stały kontakt z dokumentacją archiwalną. Jeżeli nie możesz pracować na wysokości lub masz alergię na kurz odradzamy aplikowanie na to stanowisko.
Do Twoich zadań będą należały następujące czynności:
- Porządkowanie dokumentacji.
- Digitalizacja zbiorów.
- Tworzenie bazy danych na podstawie posiadanych dokumentów oraz spraw bieżących.
- Udostępnianie dokumentacji pracownikom oraz interesantom.
- Przeszukiwanie kartotek.
- Pomoc w prowadzeniu kwerend archiwalnych i opracowywaniu dokumentacji archiwalnej Krajowego Biura Informacji i Poszukiwań PCK dotyczącej II wojny światowej.
- W miarę możliwości również inne zadania, związane z pracą Biura, takie jak udział w ekshumacjach ofiar wojen, udział w transportach humanitarnych, pomoc w organizacji Nocy Muzeów, prace biurowe itp.
Do naszego zespołu szukamy osoby, która:
- Zna zagadnienia związane z działalnością Polskiego Czerwonego Krzyża i utożsamia się z wartościami i zasadami Ruchu Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca.
- Jest dokładna i rzetelna.
- Potrafi obchodzić się z cennymi dokumentami archiwalnymi, nie niszcząc ich.
- Jest komunikatywna i reprezentuje wysoką kulturę osobistą.
- Umie pracować w zespole.
- Jest otwarta na naukę nowych rzeczy.
- Jest samodzielna.
- Dobrze radzi sobie z komputerem (pakiet MS Office, Internet) oraz urządzeniami biurowymi (drukarka, skaner).
- Ma wykształcenie minimum średnie (wykształcenie w kierunku historia bądź znajomość zagadnień związanych z II wojną światową będzie dodatkowym atutem).
- Zna język polski na poziomie zaawansowanym (sporządzanie oficjalnych pism, rozmowy z interesantami, korespondencja mailowa, rozumienie czytanych dokumentów, zarówno archiwalnych jak i współczesnych) - znajomość języków niemieckiego, angielskiego i/lub rosyjskiego będzie dodatkowym atutem.
- Korzysta z pełni praw publicznych.
- Posiadanie czynnego prawa jazdy kategorii B będzie dodatkowym atutem.
Oferujemy:
- Ciekawą, pełną wyzwań pracę w dużej organizacji, będącej częścią międzynarodowego ruchu.
- Pierwsza umowa na okres próbny (3 miesiące), kolejna na czas określony – zatrudnienie na podstawie umowy o pracę od początku współpracy.
- Szkolenie na stanowisku pracy.
- Niezbędne narzędzia pracy oraz wsparcie specjalistów.
- Możliwość rozwoju zawodowego.
- Niezależność i samodzielne realizowanie ambitnych wyzwań.
- Przyjazną atmosferę w pracy.
- Możliwość skorzystania z ubezpieczenia grupowego na życie na preferencyjnych warunkach dla pracownika i członków rodziny.
- Pakiet świadczeń socjalnych z ZFŚS.
- Praca w centrum miasta (Metro Politechnika).
Kontakt: Prosimy o przesyłanie CV, na adres: rekrutacja@pck.pl do 15.11.2024 r.
Prosimy o dopisanie następującej klauzuli:
“Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej aplikacji dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesów rekrutacji (zgodnie z art. 6 ust.1 pkt a RODO.), prowadzonych przez: Polski Czerwony Krzyż ul. Mokotowska 14 , 00-561 Warszawa, na potrzeby niniejszego procesu rekrutacyjnego oraz przyszłych rekrutacji.”
Informujemy, że skontaktujemy się z wybranymi kandydatami.
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO) informujemy, że:
Administratorem Danych jest: Polski Czerwony Krzyż ul. Mokotowska 14 , 00-561Warszawa, KRS:0000225582.
1. Dane zbierane są na potrzeby przeprowadzenia procesu rekrutacji. Podstawą prawą przetwarzania danych jest: o art. 6 ust.1 lit a) – zgoda osoby, której dane są przetwarzane w zakresie danych, które nie są wymagane przez przepisy prawa, o art. 6 ust. 1 lit. b) i c) – w zakresie podania danych niezbędnych do zawarcia umowy oraz danych wymaganych przez przepisy prawa pracy od kandydata.
2. Dane osobowe będą nie będą udostępniane innym podmiotom.
3. Przysługują Pani / Panu następujące prawa:
· prawo dostępu do treści danych (zgodnie z art. 15 RODO);
· prawo do sprostowania danych (zgodnie z art. 16 RODO);
· prawo do usunięcia danych (zgodnie z art. 17 RODO);
· prawo do ograniczenia przetwarzania danych (zgodnie z art. 18 RODO);
· prawo do przenoszenia danych (zgodnie z art. 20 RODO);
· prawo do wniesienia sprzeciwu (zgodnie z art. 21 RODO);
· prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem; o prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych Panią / Pana dotyczących narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do przedstawienia swojego profilu zawodowego.
5. Zgodę na przetwarzanie danych można odwołać poprzez wysłanie wiadomości na adres : zarzad.glowny@pck.pl lub pocztą na adres: Zarząd Główny Polskiego Czerwonego Krzyża 00-561 Warszawa, ul. Mokotowska14. Cofnięcie zgody oznacza brak udziału w procesie rekrutacji i usunięcie Pana/Pani aplikacji.
6. Podane przez Pana/Panią informacje nie podlegają zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu.
7. Dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego oraz organizacji międzynarodowych.
8. Dane będą przechowywane do momentu przyjęcia lub odrzucenia oferty pracy przez wybranego kandydata, a następnie przez 6 miesięcy w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami, chyba że Pan/Pani wyrazi zgodę na udział w dalszych procesach rekrutacji wówczas dane zawarte w dokumentach aplikacyjnych będą przechowywane przez 1 rok od daty ich wpłynięcia.
9. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych w prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych PCK Andrzejem Antoniem pod adresem e-mail: iod@pck.pl lub pocztą na adres wskazany w pkt. 1 powyżej.
Pamiętaj o Podstawowych Zasadach Bezpieczeństwa
- Nie przelewaj, nie wysyłaj pieniędzy potencjalnemu pracodawcy
- Nie wysyłaj płatnych sms-ów np. w zamian za dodatkowe informacje o pracy
- Nie podawaj wrażliwych danych, np. numeru karty kredytowej
- Prosimy o zgłaszanie wszelkich prób oszustwa lub podejrzanych ogłoszeń